Have a break

SELAMAT DATANG

Welcome readers,
Saya menghargai kunjungan anda. Let's get connected and see the world through each other's lenses.

MY PRECIOUS

FARAH ALIA

Lilypie Kids Birthday tickers

FARAH ADIRA

Lilypie Premature Baby tickers

Sunday, 2 October 2011

Recap lagi....WALES

JULY 2011

Masih lagi cerita masa kat UK...maklum la makcik ni lambat mengupdate. Cerita dah basi tapi kena masuk blog jugak sebagai kenangan di hari muka. Ni nak cerita masa kami gi Wales dulu.

Rasanya dalam bulan Julai kot. Pegi melawat kawan hubby kat Cardiff so dalam perjalanan tu kami singgah2 le. Sempat le pegi 3 shopping outlet, dapat le beberapa pasang kasut utk setiap orang sebab masa tu tengah sale.

Yang paling unik kat Cardiff ni ialah bahasanya la. Nak sebut pun terbelit-belit lidah ni. Dorang ada bahasa sendiri tapi kebanyakan generasi muda dah tak berapa pandai cakap bahasa ibunda ni. Mostly cakap English je. Tapi yang bagusnya papan tanda rasmi masih menggunakan dwibahasa so secara tak langsung dapat la belajar jugak.

Gambar kami main snap je sebab kesuntukan masa.

Orang Welsh yang seksi-meksi nak tunjuk tatu, kat depan grocery store a.k.a kedai runcit. Bayangkan kalu org kita pegi beli sardin pakai camni...fuyoooo....mau ikan sardin pun lari lorr.

Orang Melayu yang penat menjelajah 3 outlet tapi hasil tuaian tak seberapa. Menyesal tak beli Osprey masa tu. Sampai sekarang terkenang-kenang. Takde rezeki...

Akhir kata, kami nak ucapkan terima kasih kepada tuan rumah yang sudi menjemput kami. Walaupun depa dah nak balik Msia dan barang2 depa semua dah dihantar naik kontena tapi sudi jugak menerima kunjungan kami. Dalam desperado itu, sempat jugak tuan rumah masakkan nasi ayam utk kami. Terima kasih daun keladi, ada masa jemput la ke rumah kami.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda adalah pelawat yang ke :