Have a break

SELAMAT DATANG

Welcome readers,
Saya menghargai kunjungan anda. Let's get connected and see the world through each other's lenses.

FARAH ALIA

Lilypie Kids Birthday tickers

FARAH ADIRA

Lilypie Premature Baby tickers

Sunday 4 March 2012

The Weeping Me

Hari ni, pagi-pagi lagi aku menangis tengok MHI. Masa tu baru jam 7am. By the time day comes to an end, entah berapa kali lagi aku akan menangis. Oh, dear......

They say that pregnant ladies are very emotional.


Well, I truly agree on that. I even shed a tear on petty things :
- Makanan lambat sampai.
- Kena drive jauh ke tempat keja.
- Payah parking.
- I even cried like mad when Noraniza Idris hugged her sons on her wedding day. Terharu, beb. Aku tak penah suka Noraniza ni. Kutuk lagi ada. Sekarang I kind of understand why she did what she did.


Let alone on big issues such as:
- When doc ordered for a C-sec on me.
- Terfikir kalau aku mati ke, cacat ke due to complications during labour.
- World issues (haa...I never knew that I have this).

Jangan la nak tersalah cakap ke apa, pantas je aku terasa hati. Nasib baik Mr Hubby faham je. During the early days of my pregnancy, I have this feeling that I am incapable of running our house as efficiently as others. Any slight criticism from my hubby seems like a statement of my failure as a mother and wife. Rasa macam I am not good enough. Worse, rasa macam no matter how hard I tried, I WILL never be good enough. Masa tu memang empangan pecah la. Lots and lots of water works, man!

When I was touched or annoyed, I let the steam out on my one and only Mr Hubby. Kesian dia. Bila aku dah ok balik, I keep reminding him that I wasn't myself - it was the hormones talking. So just ignore the hurtful remarks I made earlier on. Luckily, dia faham.

Sekarang ni, aku rasa nak nangis sebab lepas makan ubat tadi, ubat tu terasa macam ada je kat tekak aku. Lepas telan ubat tu, aku rasa nak termuntah. Worse, tangan aku tempat kena cucuk tu, bengkak dan sakit sikit. Aku tak mau bukak sebab nanti kena cucuk tempat lain pulak. Selagi boleh tahan, aku tahan dulu. Kalau dah sakit sangat baru aku bgtau nurse. And.....this makes me want to cry.





3 comments:

cikJintan said...

adoiii

aku gelak sambil nanges sesama ngan mu :) *hugs*

sitiezahim said...

huhuhu be strong kak long..

Asmida Ismail said...

CWK.......*hugs balik*. Glad ado ore paham.

Siti....tgh cuba jadi gagah perkasa ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda adalah pelawat yang ke :