Have a break

SELAMAT DATANG

Welcome readers,
Saya menghargai kunjungan anda. Let's get connected and see the world through each other's lenses.

FARAH ALIA

Lilypie Kids Birthday tickers

FARAH ADIRA

Lilypie Premature Baby tickers

Wednesday 3 December 2008

TAG By Ida

Ni pulak tag dari Ida. Unravel the truth......oh, tidakkk!

Name: Asmida

Sisters: 2 (Yana and Anis)

Brothers: 4 (Asrul, Asraf, Afiq and Azim)

Shoe size : 6, but UK size 5

Height : 158 cm

Where do you live : In-campus at Imperial College London, Silwood Park Campus.

Have you ever been on a plane : Yup...and love it. Masa kecik berangan jadik pramugari tapi bila dah besar baru perasan muka tak cun so aku cancel la.

Swam in the ocean: Almost all the time (over la tu) masa buat Masters dulu. Banyak jugak la pulau yg aku pegi. Terengganu : Pulau Redang, Kapas, Perhentian. Johor : Pulau Tinggi, Pulau Besar. Perak : Pangkor. Kedah & Penang, Sarawak : Pulau apa ntah, lupa. Walaupun dah pegi banyak pulau tapi tak penah sampai kat Pulau Sipadan lagi. Apa la. Penah jugak snorkelling kat Haadyai, Filipina dan Jepun. Tapi itu dulu2 la. Sekarang ni hidupku tidak seaktif dulu lagi. Aku sekarang hidup menghadap pokok pulak. Buat research pasal terrestrial algae on oak trees. I want to do it again...not the study, the swimming and snorkelling. Suamiku, jom kita gi pulau....

Fallen asleep at school: One thing I hate but cannot afford it. I'm the regulars. Hmmm

Broken someone’s heart: A few times, unintentionally.

Fell off your chair : Nope.

Sat by the phone all night waiting for someone to call: Biasaaaa....masa bercinta dulu.

Saved e-mails : All the time.

What is your room like : Small but cosy.

What’s right beside you: Mangkuk bubur nasi Alia dan headband dia.

What is the last thing you ate : Rice with grilled chicken, homemade tau.

Chicken pox : Form 2.

Sore throat: Selalu jugak.

Stitches: Minor one masa...tak mau cakap la.

Broken nose: Tak penah lagi, mintak dijauhkan la.

Possession: House in Sepang, apa lagi ye... tu je kot. Aku insan tak berharta.

Do you Believe in love at first sight: I certainly do....

Like picnics : Very much. The last picnic I had was when my hubby was here in UK. We went off to Windsor Great Park but as soon as we arrived, it was raining cats and dogs. So kami piknik dlm keta je. Elok je kami abis makan, hujan berhenti. So kitorang jalan2 je la kat taman tu sambil posing2 gitu.

Who was/were The last person you danced with : Alia.....satu-satunya my dance partner kat sini.

Last made you smile: Tengok gambar vacation, masa tengah cari gambar nak upload utk buat tag dari Sheri.

You last yelled at : Alia lagi...kesian dia. Takde org lain lagi yg aku boleh marah.

Today did you talked to someone you like : Takkkkkk...I spent my whole day in South Kensington, kursus. So my hubby tak dapat skype. Takpe, esok dia call. Bang, call tau. Arahan dari the Queen ni.

Kissed anyone : Alia lagi......kena marah pastu kena cium sebab mamanya rasa bersalah.

Get sick : Alhamdulillah, jarang2.

Talk to an ex : Not anymore. Last time masa ikut hubby pegi konvo kat UKM, terjumpa si ex la pulak. Masa tu aku baru abis pantang. Kiranya dah lama la...dekat2 3 tahun dah. I ni jenis yang setia tau...tak main la contact2 ex.

Miss someone : Miss my hubby very very very much. Tak sabar nak tunggu suamiku datang April ni. Pastu miss my family gak especially abah ngan ma. Kalau boleh nak bawak semua family aku datang melawat UK. Bagi diorang happy.

Who do you really hate: No one. Aku ni jenis cepat maafkan org.

Do you like your hand-writing: Not very proud of it.

Are your toe nails painted: Oh, tidak...

Whose bed other than yours would you rather sleep in: Any hotel beds are good enough for me (berlagak!)

What color shirt are you wearing now: Blue

Are you a friendly person: I think so....

Do you have any pets : Oh, tak berapa gemar la ngan binatang peliharaan ni.

Do you sleep with the TV on: No, selalunya tidur properly kat bilik tidur.

What are you doing right now: Updating my blog

Can you handle the truth: Yes... tapi kalu ada yang nak tegur tu jangan tegur depan org lain tau. I ni sensitip gak kadang-kadang.

Are you closer to your mother or father: Mother

Do you eat healthily: I do...sometimes. Ok, I'm trying....i'm trying.

Do you still have pictures of you & your ex:
Ada. Kat dalam kotak dalam stor di Sepang. Bukan gambar ex, gambar brader yg aku minat gila2 masa blaja dulu. Aku rasa tikus dah buat lari kotak aku tu. Takpe la, it's not important anyway. Tu zaman Jepun dulu. Takde maknanya lagi. Gambar ex aku tak simpan. Aku simpan gambar suami aku je.....

If you’re having a bad day, who are you most likely to go to:
My hubby and my mom. My hubby will lend his shoulder for me to cry on, my mom to rationalize the whole situation, sekarang ni Ida sebab dia tu jenis berterus-terang dan tahu matlamat. Dulu selalu dengan Widad sebab kami sama senasib, hehe. Widad, cepat la buat blog, boley kita ronggeng2 cam dulu.

Are you loud or quiet most of the time: Dua2 pun tak. Aku rasa aku ni kategori manusia yang berhemah. Hahaha aku dengar orang gelak? Tak caya ke?

Are you confident: Yes, I think so.

5 things I was doing 10 years ago:
Studying and enjoying life
Got caught up with life little hump, pastu dengan kuasa Allah semuanya indah2 belaka.
Enjoy bawak moto laju2 pastu bila ada keta, enjoy bawak keta laju2. Selalu kena marah ngan suami aku.
Suka order take-aways hari Ahad pastu makan kat lab sorang2.
Suka lepak2 ngan K lin Labuan, Intan, Ross, Anne, Dar. Rindunya kat diorang.


Things I would do if i were a billionaire:
Nak pegi haji bawak semua kaum kerabat
Sedekah banyak2
Nak pegi naik gondola ngan hubby, nak sewa private island supaya kami boley honeymoon sesuka hati.
Beli rumah, ada conservatory macam kat tempat omputih ni, siap ngan air-cond segenap pelusuk, ada swimming pool, sauna, gym...senang citer ala2 hotel la tapi homely la. Oh, mesti ada garden supaya aku boleh lepak2 baca novel sambil menyaksikan keindahan alam. Kah kah kah...berangan...
Pastu nak beli rumah utk ma ngan abah.

5 of my bad habits:
Leka
Suka bertangguh
Cepat kecik hati ngan hubby
Mudah menangis
Suka tidur lambat (sekarang jam 2.30pagi, aku belum tidooooo)
Bangun lambat (aku tak suka....). But I guess I was born to be a late-riser (alasan la tu).

5 places I’ve lived/living
Kg Bukit China, Kota Bharu
Kuala Terengganu (masa buat matrix kat UPM Terengganu, pastu lari masuk matriz UKM)
Seremban (masa buat matrix UKM kat Kolej Negeri)
Kamsis Burhanuddin Helmi(degree UKM-banyak betul kenangan kat sini. Di sinilah aku mula mempelajari erti kehidupan)
Pangsapuri Taman Tenaga (masters UKM-masa ni suka naik moto ngan Intan, Sha dan Shikin)
Arau, Perlis (masa jadik lecturer kat UiTM Arau)
Salak Tinggi, Sepang (rumahku)
Aku tau tag mintak 5 je tapi aku tulis lebih sbb aku nak tulis semua tempat yg penah aku tinggalkan jejak....jiwang betul la.

people I tag:Sufi dah kena kat ida, ida bagi kat aku, so kali ni giliran sheri. Ok sheri.

2 comments:

Unknown said...

kak as, tag ni dr sheri asalnya :P

Asmida Ismail said...

ala ida....lupa la. dah baca tag ni kat blog sheri dulu. jadi takde org dah nak ditag. kiranya tag mati kat sini je la, boleh ke? heheh heheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda adalah pelawat yang ke :