Have a break

SELAMAT DATANG

Welcome readers,
Saya menghargai kunjungan anda. Let's get connected and see the world through each other's lenses.

FARAH ALIA

Lilypie Kids Birthday tickers

FARAH ADIRA

Lilypie Premature Baby tickers

Friday 24 April 2009

New season, new me?


Yeahhh...aku perasan sejak kebelakangan ni my inner spirit dah kembali menjelma. Kalau dulu malas sangat nak gi ofis, lately ni aku rasa semangat pulak. Mungkin sebab musim panas dah menjelma so matahari dalam hidupku pun timbul. Sekarang ni jam 7am aku dah siap2, lepas hantar Alia aku pun berteleku kat meja opis.

Aku dah punggah printer ke opis. Senang aku nak buat keje. Dulu masa winter aku memunggah dari opis ke rumah. La ni dari rumah ke opis lak. Baru aku perasan yang aku mmg dormant masa winter. Konon hajat di hati nak buat keja dari rumah masa winter. Tapi banyak tak buat keja dari buat keja. Tau2 je le...kalau dah ada kat umah, banyak sangat dugaan. Kejap2 main internet, kejap2 terasa lapar...gi masak, kejap2 tgk tv (oopss, bukan kejap, lama!). Kalau kat opis, takde anasir2 jahat tu, so nak tak nak kena mengadap keje gak.

Lagipun mungkin aku rajin sbb dah nak mula projek baru. Next week aku kena pegi pasang diffusion tubes kat Kensington Garden di Central London dan seterusnya ke 5 lagi sites. Sites terakhir di Hesworth Common di West Sussex. Minggu selepasnya kena set up kuadrat aku sebanyak 240 tu. Pastu bermulalah keja menyembur pollutant kat kuadrat2 tu setiap minggu. Banyak wooo...aku rasa mau aku nangis sambil buat keja2 penyemburan ni. Apa taknya, kena jalan kaki, jauh....penat wooo. Pastu bukan masuk utan melenggang, kena angkut segala pollutant2 tu. Ada 6 jenis semuanya. Patah bahu ni ....ayakk ni le dugaan namanya. Takpe la, aku sanggup, janji aku dapat PhD. Susah takpe. Kalau tak susah bukan namanya buat PhD, kan? Tu namanya pegi membeli-belah!

Ok la, harap2 semangat aku ni kekal selama-lamanya! Jangan hangat2 tuttut ayam dah le. Bagi supervisor aku happy pastu boley mintak cuti nak balik Msia. Hubby dah bagi green light dah. Yahooo.....!!

Gambar hiasan semata-mata. Tiada kena-mengena dengan diriku ini.
Dicopek dari http://www.birchmoth.com.

Mungkinkah aku akan menjadi tidak macho seperti jejaka2 di atas ini?




4 comments:

cikJintan said...

weaaaaa haaa

aku dgr ada org yang akan dtg buat postdoc

aku dgr ada org nak balik Mesya

apa lagi, jeles la haku kalo siap posa dan berhari raya segala...

nak ikut aaa samaaaaaaaaaaaa

:) happy for you mate

atie said...

U can do it dear...kata semangat buat as k...dari ktie yang jaaaauuuhh

3yearshousewife said...

Keje sembur menyembur tu pun angkut alia skali ke? tong besar cam gambo tu ke As kena angkut? Wah kl gitu besarnya, macho la...
Nanti May visit ke windsor kami masuk windsor Castle je, tak gi Legoland. Pas tu Eton pun kami gi tgk2 kat luar je lah, tak masuk. Windsor tu nanti As boleh jadi tour guide kami kan? eh, boleh lah buat appointment Tefal. K. Fid kata nak gak merasa pegi membeli Tefal & membelah duit, hahaha...

Asmida Ismail said...

sufi,
aku mmg nak balik, tapi ingat nak tggu abis upgrade dulu la. kalu tak, tak sedap ati nak berpoya2 kat msia.

atie,
makasih...mmg perlu kata semangat! dah la diriku ini cepat patah semangat. kalau la semangat menyopping tu sama ngan semangat blajo....

k as,
time ni tak angkut alia dah sbb buat kat utan dalam kampus je. last time buat jauh2 bawak alia buat peneman. Tong? kalu dihitung2 ala2 camtu le...berat bahuku memikul. terkontang-kanting sorang2 lak tu.

Hahahah...boleh2!!mari kita pegi membelah duit kat tefal. Mariiii!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda adalah pelawat yang ke :