Have a break

SELAMAT DATANG

Welcome readers,
Saya menghargai kunjungan anda. Let's get connected and see the world through each other's lenses.

FARAH ALIA

Lilypie Kids Birthday tickers

FARAH ADIRA

Lilypie Premature Baby tickers

Monday 7 March 2011

Tokma and Tokbah

Seperti biasa...post basi dari diriku yang asyik tangguh-tangguh je nak update blog. Well...let's see what I've been up to for the last ummmphh...3 months!

First and foremost, nak cerita pasal my parents visit to UK. We've been looking forward to this visit. Maklum la dok tempat orang, the thought of having your parents around is just overwhelming. Aku memang nak sangat nak ma and abah datang sini. Sejak mula2 keja dulu, aku selalu berhajat nak bawak parents aku jalan2. Alhamdulillah, Allah permudahkan urusan kami dan membukakan rezeki so dapat la kami adik-beradik merealisasikan impian nak bg our parents datang UK.

Adik aku keja ngan MAS so dapat la kami tiket yang murah giler. Return tiket dalam RM450 sorang...eh, ke one-way. Lupa la. Thanks jugak kepada penyumbang terbesar yang menyumbang fulus
(aku tau dia nak anonymous je). Thank you ever so much!!

Kat Trafalgar Square...main merpati. Time ni ramai pulak pelancong2 asing. Sejukkkk!!!



London South End...masa lalu kat sini, aku dah pasang angan2 nak tengok theatre kat sini. A month later, aku dan rombongan Cik Kiah gi nengok Priscilla, Queen of the desert. Best!!! Hillarious! Highly recommended. Terjatuh hati kejap ngan main character tu.

Tengah tak sabar2 nak naik train. Masa ni nak gi Central London sambil2 nak cuci mata dalam train, takyah penat jalan. Alasan!

Waiting for the tube. Seperti biasa, manusia amatla ramai kat underground tube ni. Tu pun kiranya bukan working days...kalau tak, mau lagi berganda2 manusia kat sini.



Kat dalam open-top bus. Patutnya seronok tapi jadi tak seronok sebab semua tempat2 tu kami dah visit the day before. Pastu kami ni jenis yang tak reti nak turun kat mana. Jadi la termangu-mangu kat dalam bas tu. Aku pulak jenis manusia yang paling payah nak bertanya2 orang. Mak aku dok cuit-cuit, suruh aku gi tanya drebar bas. Hmmm....no, I would rather wait 'til I got back my sense of navigation. Mak aku takut kami sesat. Ala...bas tu alih2 pusing dalam zone 1-2 tu jugak. Dijamin tak sesat, hahahha. Yang pasti, penat duduk!!!

Ni pulak tempat wajib adik aku. Dia tu die-hard fan of MU. Dia datang UK ni pon bukannya nak melawat aku, hehehhe. More to nak gi visit Old Trafford. Takpe la, bagi can. Thanks to kak Lah sefamili yang susah2 menerima kedatangan kami. Susah-susah je masak macam2 utk kitorang. Lain kali masak lagi, ye.

Kat Services di Oxford. Kalau kat Malaysia, Services ni dipanggil R&R - Rehat dan Rawat? Aku dulu masa mula2 sampai UK, ingatkan services ni tempat servis2 keta ke hapa. Puas la mencari R&R ...tak jumpa. Hmmm patut la pun.

Heavy snow...kiranya memang rezeki parents n adik aku la. Lepas aku amik dorang kat Heathrow apot, cuaca ok je. Masa kami tengah breakfast, snow punyer la lebat!!! Heathrow tutup hari tu sampai esok petang. Dah ngam la timingnya tu, tercapai impian dorang nak main snow. Lebat sungguh!! Sampai abah aku pun surrender....sejuk katanya!

Ni kawan aku, Dar n femli yang travel all the way from Lancaster, nak ber boxing day ngan kami. Seronok kami travel sama2, dok hotel sama2. Dar ni memang bagus budaknya. Pandai dia melayan orang tua (and budak2 jugak). Dar, kalau kau baca, kau kasi aku 50 pounds arrr sebab aku suda puji sama kao.....! Alia lagi la seronok sbb ada geng. Takmo dah naik keta sama aku. Nak naik ngan Mia all the time.

Alia and Mia......berposing dalam snow di pagi hari.

Sekali tengok, macam sepesen je 2 orang ni. Their smiles, their hairdo....typical budak2 yang minat Charlie & Lola.

Kesimpulannya (cewah!!)...aku puas hati la (aikk, aku pulak yang puas hati, patut parents aku la). Bukan apa, aku puas hati la sebab niat aku nak bawak parents aku datang UK dah tercapai. Seingat aku, ni le 1st time parents aku gi berjalan ke oversea...gi melawat sedara aku kat seberang sungai Golok tak kira la ek. Last time pegi pon, aku rasa 15 tahun lepas, hahahha.

Sehingga berjumpa lagi ngan ma, abah dan seluruh ahli keluarga di Malaysia. Doakan kejayaan kak long ye!!! Dah tak sabar nak balik dah ni.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda adalah pelawat yang ke :